ורק לענתי לא נשאר

בימים האחרונים מנהלים כמה כלי תקשורת בישראל, ובראשם "ידיעות אחרונות", מלחמה גלויה בצו איסור הפרסום על הפרשה שאסור לנקוב בשמה (אבל, בינינו, אם אין לכם מושג במה מדובר כנראה שרשת בשבילכם זה כלי ללכידת פרפרים).

שלל ידיעות מדווחות על הפרשה שאי-אפשר לדווח עליה, כמה שדרנים בעלי לשון משוחררת מפרטים אותה במלואה, וידיעות אחרונות, עיתון האחות שלי, מילא אותי גאווה רבה היום כשהתריס ופרסם על פני עמוד שלם טקסט שבמקורו מפרט את מלוא הפרשה, ובגרסתו המקומית מושחר ומצונזר; זכר לימים הטובים (?) של העולם הזה (ותקנו אותי אם אני טועה), שנהג להדפיס עמודים ריקים מכל תוכן אחרי שהכתוב בהם נפסל בהוראת הצנזורה.

שחור בעיניים

במקביל, מלאו הבלוגים, הרשתות החברתיות ושאר אתרים בעברית בדיונים נרחבים על הפרשה ופרטיה. בהחלט, מדובר במהלכים שאמורים לגרום כל אבירי חופש הביטוי והעיתונאים לנפח את החזה בגאווה ולהכריז: למרות הכול אנחנו (עדיין) לא סין, כאן אי-אפשר להעלים אנשים בלי שאף-אחד ידע את זה.

רק דבר אחד נשכח בכל השמחה, האדם שבגינו מתנהל הפסטיבל הזה. לא מדובר באדם מבוגר, אלא בבחורה צעירה בתחילת שנות ה-20, שיושבת בבית ומפחדת, כך שמעתי, פחד מוות. משקשקת מהחשש למאסר ממושך. ולבחורה הזו יש רק בקשה אחת מכם: תפסיקו לעשות כל כך הרבה רעש.

הבלוג הזה נפתח לפני מספר שבועות במטרה לספק מידע מקיף ככל האפשר על הפרשה (זה היה עוד לפני שלל הדיווחים שמצויים כיום). הוא הוקם מתוך מחשבה שהפרסום והחשיפה יעשו לה רק טוב. והוא נסגר תוך שעות בעקבות בקשה ממקורביה, שלדבריהם דווקא הפרסום יכול לעשות לה נזק רב.

זו הסיבה שסגרתי את הבלוג, וזו הסיבה שלא שבתי לדווח ולעדכן אותו מאז, גם כשהיה ברור שהכול כבר ידוע. היא ביקשה, ויותר מכל אחד אחר שמעורב בפרשה היא נמצאת בסכנה הגדולה ביותר. ואם היא מאמינה שדווקא השתקה היא המהלך הנכון, הדבר הכי טוב שאני יכול הוא למלא את רצונה. כי בסוף היום, במקרה הרע אני אזומן לחקירה במשטרה אבל היא תלך לכלא ל-14 שנה. וזה משהו שאני לא רוצה על המצפון שלי.

אז בפעם הבאה שאתם עומדים לצייץ, לכתוב פוסט, לשלוח קישור או לרכל, תחשבו רק לרגע האם אתם מוכנים לקחת את האחריות האפשרית לשליחת בחורה צעירה לכלא לשנים ארוכות. עוד כמה חודשים כולנו כבר נשכח מהפרשה הזו, אבל לא היא. אז בשבילה, וכי ככה היא ביקשה, אולי כדאי שנרגיע קצת. גם אם חופש הביטוי מאוד חשוב לנו.

    • mux2000
    • 7th ב-אפריל, 2010

    סליחה, אבל משהו פה מטריד את מנוחתי. אם קורבן התעללות במשפחה הייתה מתחננת שלא תפנה למשטרה כי אבא שלה ירביץ לה אם שוטרים יבואו הבייתה, היית שותק כדי להגן עליה?

    • מדובר בשני מקרים שונים לחלוטין, וכל ניסיון להשוות ביניהם הוא לא יותר מדמגוגיה זולה.

    • חוק זה חוק
    • 10th ב-אפריל, 2010

    אם "הבחורה הצעירה" המסכנה והמפחדת עברה על החוק בצורה מזלזלת ובוטה, פשוט כי התחשק לה, אז הבחורה הצעירה צריכה לשבת בכלא.

    ואם לעשות רעש יגרום לה לשבת יותר זמן, הרי שאני הולכת לקנות רעשן. פשוט כי מתחשק לי.

  1. אתם שוכחים שהיא הדליפה את המידע לכתב ב-הארץ ולאחר מכן התחילה לעבוד במערכת וואלה. להזכירכם להארץ יש מניות בוואלה (למרות שהם בתהליכי מכירה) – אין פה אלא אינרטס אישי.

    קם צריכה לשבת בכלא.

להשאיר תגובה

